שמור תמונה

גרירת מכונית

חברים יקרים

מאמר זה יעסוק בעקרונות הגרירה של רכב קטן ע"י הקרוואן שלנו. גודל הרכב הנגרר תלוי בסוג הפעילות המתוכנן לו. אם הנכם הרפתקנים וברצונכם לתור ואדיות והרים בתכנית אקסטרים, ג'יפ ארבע על ארבע ייספק את הסחורה. אם הנכם מטיילים רגילים המבקשים מפעם לפעם לסור אל העיר הגדולה פנימה או לבקר באתר מעניין בסביבה, או לערוך קניות במרכז קניות, הרי רכב קטן יותר עשוי לספק את הסחורה.

הגרירה של הרכב יכולה להיות בצורות הבאות:

  • גריגה מלאה שכל ארבעת הגלגלים של הרכב הנגרר על הכביש.
  • גרירה חלקית כאשר רק הגלגלים האחוריים על הכביש.
  • גרירה על דולי כאשר הרכב הנגרר נישא כאמור על עגלה.

בכל המקרים יש להקפיד על בטיחות הגרירה והיא מתחילה בשאלה האם הקרוואן הגורר מסוגל (מבחינת משקל וכוח) לגרור רכב. בל נשכח שזוהי משימה לרכב הגורר.

החיבור של הרכב הנגרר לגורר נעשה על פי סוג הגרירה. ישנם חיבורים שונים הנוחים מאוד לנו אך יש כאמור להקפיד על הכללים. יש לחבר בנוסף למוט הגרירה חיבורי ביטחון נוספים למקרה חלילה בו המוט משתחרר.

יש לדאוג לחיבור חשמל (אורות ברקס ואתתים לרכב הנגרר) בדולי, חיבורי החשמל בילט אין ורק צריך לחבר את הכבל לפתח בקרוואן ואילו במכונית נגררת על גלגליה, יש להציב פנסים במכונית הנגררת. בד"ח הם ממוגנטים ומוצבים על המכונית.

אלמנט חשוב נוסף הוא מכשיר המחובר אל מערכת הבלימה של הרכב הגורר והנגרר. מטרתו לגרום לרכב הנגרר לבלום בו זמנית יחד עם בלימת הרכב הגורר. זהו מכשיר המוצב ליד הנהג הגורר, מחובר אל דוושת הבלם של הרכב הגורר ואל מקור חשמל (12V).

ישנם עגלות גדולות (דולי) שגם מערכת העצירה של הקרוואן מחוברת אליהן.

ריתום הנגרר אל הגורר כאמור פשוט, ישנם סרטונים המראים זאת, אך כאמור יש להקפיד על הכללים.

הנהיגה עם רכב נגרר צריכה להיות עדינה יותר. מומלץ לא לעבור מהירות מעבר ל-90 קמ"ש, לקחת סיבובים בהתאם, להימנע מעצירות פתאום, ולא להגיע למצבים של נסיעה אחורה.

להלן מקבץ תמונות. לחץ כאן:

נסיעה נעימה

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות.תגובה חדשה