שמור תמונה

האוטו שלנו

מה הופך אוטו לבית - המערכות המכניות בקרוואן

מים

בקרוואן יש מיכל מים חיים אותו צריך למלא. בד"כ ניפחו של המכל על פי מספר האנשים המתוכננים לחיות בו. (10 - 100 גלונים)

המים מגיעים מהמיכל בגרביטציה או ע"י משאבת המים למחמם המים, לכיור המטבח, לכיור הרחצה, לחדר הרחצה (טוש), לברז גריל חיצוני ולאסלת השירותים.

המים המשומשים מגיעים לשני מכלים שונים.

מיכל המים האפורים הם מי השטיפה בכיורים ובמקלחת.

מיכל המים השחורים הם מי הביוב מאסלת השירותים.

בכיורים ובמקלחת יש גם מים חמים. אלו מים שעברו מהמכל הראשי אל מחמם מים שחימם (באמצעות גז ו/או באמצעות חשמל) ומשם אל הכיורים והמקלחת.

את המכלים של המים המשומשים צריך לרוקן כשהם מלאים (או כמעט מלאים ולא לפני כן). אנו נעסוק בכך במאמר נפרד.

גז

גז הבישול (פרופאן) משמש אותנו בקרוואן למספר צרכים:

חימום הבית, חימום מים חמים לרחצה. בישול ואפיה (כן, גם תנור האפייה הוא על גז)

הפעלת המקרר. (בקרוואן המקרר עובד בתהליך ספיגה ולא קומפרסיה כמו בבית הנייח)

חשמל

החשמל בקרוואן כמו בבית הנייח משמש אותנו לאותם צרכים בדיוק.

החשמל בקרוואן מחולק לשני סוגים: חשמל "נמוך" לתאורה ומכשירים קטנים וחשמל רגיל למזגנים מיקרוגל וכיו"ב. החשמל הנמוך נאגר במערכת מצברים מיוחדת (לא מצבר המכונית) החשמל העיקרי נוצר בקרוואן ע"י הגנרטור שלנו או ע"י חיבור חיצוני למקור חשמל. כמובן שנוכל לנצל את החשמל שנאגר במצברים לפרק זמן קצוב.

יש לנו בקרוואן אינונטור וקונוורטור להסבת חשמל נמוך לחשמל גבוה ולהיפך. (מאמר בנפרד)

הגנרטור יפסיק את פעולתו כאשר מיכל הדלק של המכונית ממנו הוא ניזון אוטומטית יגיע ל-1/4 מנפחו.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות.תגובה חדשה