שמור תמונה

איזון הקרוואן בחניון

כאשר אנו מגיעים לחניון ושוהים בו לחניית לילה ו/או חניה ממושכת, עלינו לייצב את הקרוואן.

הקרקע עליה ניצב הקרוואן אינה מפולסת בהכרח וכדי שנהנה מבית יציב עלינו לבצע איזון הקרוואן בעזרת הרגליות שלו.

ישנן רגליות אוטומטיות וישנן רגליות אותן ניתן להציב באופן ידני.

הפעולות הן פשוטות אך יש להקפיד בביצוען.

יש לבדוק שהקרקע יציבה. אם לא, ניתן לרכוש משטחי פלסטיק קשיחים המציבים אותם בעת החניה מתחת לרגליות. (אלה אותם גזרי עץ שמשאיות המנוף בארץ מציבים מתחת לרגליות בעת מיצוב המכונית).

לסובב את מפתח המכונית עד למצב הדלקה על מנת שהחשמל יגיע למערכת.

בד"כ יש ארבע רגליים. מקובל לא לפתוח את ההרחבות לפני האיזון.

אם המערכת אוטומטית, יש ללחוץ על כפתור ה- level. לחיצה נוספת תפעיל את האיזון האוטומטי.

באופן ידני, נראה נוריות צהובות על תשריט המכונית. בתמונה , הפרונט והצד של הנהג דולק. לפיכך יש ללחוץ על החצים ולהורידם עד לקבלת אור אדום והאור הצהוב נעלם.

בדיזל פושר יש ללחוץ לפני האיזון על כפתור לחץ האוויר המכונה dump (לחצן עם חצים כלפי מטה) כדי להנמיך את הקרוואן. ורק לאחר מכן יש לאזן. תהיה תזוזה קלה של הקרוואן בעת הורדת הלחץ לכן יש לקבע את הגלגלים במעצורים לאחר ההנמכה.

קודם כל יש לאזן את צדדי הקרוואן. לאחר מכן את המאזנות הקדמית והאחורית.

אם כתוצאה מכך, אחד הצדדים שוב יידלק בצהוב יש לטפל בו בהתאם. בד"כ איזון שלושה כבר מאזן אבל יש כמובן להוריד גם את הרביעי ליציבות מרבית.

לאחר מכן יש ללחוץ על כפתור off. (צד שמאל למטה) ולהוציא את המפתחות מהסוויץ.

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות.תגובה חדשה